Tinggalkan nama dan URL ok... tq

Saturday, December 22, 2012

Selalu Milikmu


Ku Mencintaimu setulus hatiku
memilikimu anugerah untukku

Namun kau tak tahu
Hatiku hanyalah untukmu

Mencintaimu sepenuh jiwaku

memilikimu bahagia untukku
Namun kau tak tahu
Hatiku hanyalah untukmu

Meskipun kita berbeda

namunku ku ingin kau mengerti
bahwa sebenarnya ku tak pernah mampu
jauh darimu

Meskipun kita berbeda

namunku ku ingin kau mengerti
bahwa sebenarnya ku tak pernah mampu
jauh darimu

Ku mencintaimu sepenuh jiwaku

memilikimu oohh bahagia untukku
Namun kau tak tahu
hatiku hanyalah untukmu

Adakah kita kan bersatu

Jalani cinta ini

Meskipun kita berbeda

namunku ku ingin kau mengerti
bahwa sebenarnya ku tak pernah mampu
jauh darimu


Thursday, November 15, 2012

Semoga Allah Ampunkan Segalanya

Tiada apa yang ingin ku katakan... Satu sahaja... Cinta dalam Hatiku Untuknya sudah mati.... Kerana apa yang aku tahu.. aku hanya tempat persinggahan apabila keseorangan dan tiada teman dalam hatinya... Untuk sekali lagi aku rasa tak mungkin... EVERYTHING IS OVER... Jangan kau cuba mencari aku lagi kerana tak mungkin aku menerima lagi... Biar kita membawa haluan hidup masing-masing... 

Semoga bahagia dengan cara hidupmu yang selalu mempermainkan hati seseorang.. Semoga Allah memberi petunjuk kepadamu... Cintaku bukan palsu seperti cintamu... Tuhan Tolong jauhkan Diriku Dari Si dia kerna ku tak mampu.. Menahan Dari Mencintai Dirinya.... Semoga Allah menutup pintu hatiku untukmu dan membukanya untuk org lain yang boleh menerimaku seadanya.... Amin... 

Monday, October 8, 2012

Redha Adalah Perkara Terindah

Kadangkala kita merasakan dia adalah untuk kita an kita lupa yang dia adalah milik Allah dan segala jodoh pertemuan ajal maut semua Allah yang tentukan... Sebab itu lah kita sukar melepaskan dan susah untuk menerima kahilangan dia dalam hidup kita... Seperti aku juga... Mengapa aku perlu mengharapkan dia yang belum pasti milik ku... 

Bila aku melihat kawan-kawan kecewa dengan kehidupan rumah tangga mereka aku jadi takut dan aku merasakan aku perlu hentikan hubungan antara aku dan dia... Biarlah dia bahagia dengan kehidupannya.. Aku dengan kehidupan ku... Sesungguhnya Allah mengetahui yang terbaik untuk hambanya... 

Kepadamu kekasih aku rela undur diri jika kebahagiaan itu yang kau cari dan kau telah miliki... aku sentiasa berdoa semoga dirimu bahagia sentiasa dengannya hingga akhir hayat...
http://www.emocutez.com


Monday, September 24, 2012

Tuhan Tolong Jauhkan Dirinya

Kau Muncul Di Depan Pintu
Tika Aku Mula Melupakanmu
Ini Bukanlah Pertama
Seperti Dejavu Kau Pun Tahu

Tanpa Ada PenjelasanK
Kau Datang Dan Pergi
Aku Cuma Mainan
Cintaku Bukan Palsu
Tak Seperti Cinta Mu

Tuhan Tolong Jauhkan Diriku
Dari Sidia Kerna Ku Tak Mampu
Menahan Dari Mencintai Dirinya

Kerna Kutahu Tak Mungkin ku Miliki

Kau Pergi Sekali Lagi 
Tika Aku Mula Mengharapkanmu
Cintaku Bukan Palsu 
Tak Seperti Cintamu

Tuhan Tolong Jauhkan Diriku
Dari Sidia Kerna Ku Tak Mampu
Menahan Dari MEncintai Dirinya

Kerna Ku tahu
Cintanya Tak Mungkin Ku Miliki

Lagu Ini Mengingatkan aku pada seseorang.... Biarlah dia pergi... Aku Redha




Thursday, September 13, 2012

Muara Hati


Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya kemana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati

[Chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu

Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu

Jalanku tertuju padamu
Kemana pun kan pasti kembali

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta

Kepada mu Kekasih... Kau tetap My soul selamanya


Sunday, September 2, 2012

It's Hurt

30 Ogos 2012.... hari per yer... my birthday la... Alhamdulillah sudah 27 tahun bernafas atas muka bumi Allah ni... Sangat-sangat hepi ramai yang wish dan doakan yang terbaik untuk diri ini... sesungguhnya aku mempunyai ramai teman rupanya... Aku menghargai segalanya... Terima kasih yang tak terhingga untuk Kakak dan adik2.. sangat terharu bila diorang belanja makan dan hadiah walaupun hadiah diberi awal sedikit.. Tapi kasih sayang mereka lebih bernilai.. Ya Allah syukur padamu kerana memberikan sebuah keluarga yang mempunyai lautan kasih sayang... 

Walaupun orang yang penting tak mengucapkan apa2 aku redha... sehingga ke hari ini aku tak mempercayai yang dia lupa hari penting aku... mengapa dalam kesibukan orang lain boleh diingat sehingga pos hadiah lagi tapi aku yang tidak meminta ini dilupakan... bagi aku kebendaan bukan menjadi kepentingan tapi ingatan itu yang aku mahukan... dan tak perlu diingatkan tapi mengingati itu yang penting... aku rupanya yang tidak pernah melupakan walau sesaat.. sememangnya aku terluka... senyum dalam kelukaan itu lebih baik kerana dia sendiri tak pernah tahu aku sedih atau gembira... 

Hari ni 3 hari tiada berita... mahukah aku terus menanti atau berhenti sahaja... Aku rasa sudah cukup aku memahami dan bersabar... Bukankah kita kena saling memahami... Tapi kenapa setiap kali aku sahaja yang perlu buat semua itu... Jika sudah tiada aku di hati baik pergi sahaja... Dari aku terus hidup dalam kepuraan... Ya Allah sesungguhnya kau mengetahui segalanya.. Ku Pohon Padamu Kau Berilah aku petunjuk... 

Kepadamu Kekasih Terima Kasih...


Friday, August 10, 2012

SALAM AIDILFITRI

KEPADA SEMUA KAWAN-KAWAN DI INTAN BUKIT KIARA... TRAFIK KUALA MUDA DAN JUGA JPJ ALOR SETAR




HANI INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA... JIKA ADA KESALAHAN YANG TELAH DILAKUKAN MELUKAKAN HATI DI POHON SERIBU KEMAAFAN.. MAAF ZAHIR DAN BATIN... SEMOGA KITA SEMUA BERTEMU DI HARI RAYA NANTI...

UNTUKMU YANG SENTIASA DIHATIKU

To My Soul...



KASIH...
WALAU DIHARI RAYA INI KITA TIDAK AKAN BERSAMA NAMUN SENTIASA KU RASA KAU BERADA DI SISIKU SELALU... 

KASIH.... 
KEAMPUNAN KU POHON JIKA DIRI INI ADA MEMBUAT KESALAHAN SECARA SEDAR ATAU TIDAK.... SESUNGGUHNYA AKU HANYA MANUSIA YANG TIDAK LEPAS DARI MEMBUAT KESILAPAN... 

KASIH... SEMPENA RAYA BAKAL MENJELANG KU INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN... SEMOGA KITA AKAN BERTEMU DIHARI RAYA.... AKU SANGAT MERINDUIMU AKU SANGAT MENCINTAIMU.. KAU SEGALANYA...

Friday, August 3, 2012

For You My Soul

Tak pernah ku menduga
Kan bertemu denganmu
Bersatu di alam cinta

Tak pernah ku merasa
Bahagia begini
Di sisimu

Kekasih ku sayang kan kamu
Cintaku kasihku untukmu
Kekasih hanya kau ku mahu
Hidup dan mati bersamamu

Akur janji setia padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu

Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu

Aku tak bisa sendiri tanpamu
Sedetik pun ku tak mampu
Sejuk hatiku oh tenang jiwaku
Memandangmu

Hatiku hatimu telah bertemu
Sayangmu sayangku jadi satu
Rindumu rinduku disimpulkan
Terciptalah sebuah ikatan

Akur janji setia ku padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu

Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu

Ku percaya
Jodohku denganmu
Ku percaya
Kau permaisuriku
Ku percaya
Kasih sayang kita kan kekal abadi
Moga Tuhan merestui





Thursday, July 19, 2012

Kau Kekasih Awal dan Akhir

Terima kasih Ya Allah kerana mempertemukan aku dengan dia untuk kali kedua... sesungguhnya aku tidak akan mensia2kannya... sungguh aku sayang padanya... aku mencintainya tidak lebih dari aku mencintaiMu... 

My soul...
terima kasih kerana kau hadir semula
terima kasih kerana merawat segala dukaku
terima kasih kerana mengembalikan senyumanku
terima kasih kerana mengembalikan semangat yang telah lama hilang
terima kasih kerana mengembalikan semua kepercayaanku
terima kasih kerana telah membuatkan aku gembira

My Soul
inginku luahkan sedikit rasa hatiku
sesungguhnya kau yang teristimewa dalam hidupku
kau yang teristimewa dalam hatiku
kau yang teristimewa dalam jiwaku
kau yang teristimewa dalam pandanganku
kau yang teristimewa dalam senyuman manis mu
kau yang teristimewa dalam diriku dan segalanya bagiku

My Soul 
satu yang ku pinta padamu
penerimaanku untuk kali ini bukan untuk mempermainkan jiwa dan hatiku
aku berharap kau tidak mensia2kan kehidupanku
aku berharap kau tidak mensia2kan perasaanku
aku berharap kau tidak mensia2kan diriku
aku berharap semoga cinta ini
hingga ke jinjang pelamin yang telah lama kita impikan..

My Soul sekali lagi aku mengucapkan terima kasih kerana hadir dalam hidupku... sekarang berakhirlah pencarian cintaku... sekarang aku tidak sendiri lagi kerana aku ada cintamu dalam hidupku... aku akan menyayangimu.. ku kan setia kepadamu seumur hidupku... aku merinduimu dan terlalu merinduimu... 

Friday, June 15, 2012

Bila Dia Kembali Terasa Indah... Alhamdulillah

Aku tak tahu dia kembali atas nama cinta atau sahabat.. Tapi apa yang pasti aku terasa bibit-bibit cinta dulu sedang kembali... Terasa gembira pulak.. tapi tak nak la seronok sgt... aku takkan mengharapkan sesuatu yang sebenarnya belom tentu menjadi milik aku... Aku sentiasa berdoa semoga hubungan ini direstui... Sudah tiba masanya aku membuat keputusan untuk diri aku sendiri... Ya Allah aku berkatilah hambamu ini... Berikanlah petunjuk... 


Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat Dia selalu dihati...


P/s : For u my dear... Just want u to know.. I love u With All My Heart...Cinta Itu Sangat Indah... Semoga Kita dapat menghargai pemberian itu... 

Thursday, June 7, 2012

Sebenarnya Kita Sudah Terlewat

Jika betul kau ingin kembali... Aku sangat bahagia sebenarnya... Tapi apa yang boleh aku katakan sebenarnya sudah terlambat untuk kita kembali seperti dulu.... Kembalikan kepercayaan aku kembali dan kembalikan kepercayaan keluargaku... Jika Kau mampu buat itu semua...Semuanya akan baik2 sahaja... Tapi jika tidak aku nak kau teruskan jalan hidupmu dan aku dengan jalan hidupku... 

Aku tidak terlalu yakin jika kau kembali untuk membawa sebuah kebahagiaan dalam hidupku... Tapi aku tetap berdoa semoga segalanya dipermudahkan... Dalam masa yang sama juga aku berdoa jika kau jodohku dekatkan hatiku dan hatimu.. jika tidak jauhkan kau dariku sehingga tidak dapat aku melihatmu walaupun melalui minda dan kenangan yang pernah kita bina bersama... Itu lebih baik sebenarnya untuk jalan hidup kita... Dari Dulu hingga kini aku sangat mencintaimu... Dan tak pernah terdetik dalm hati ini untuk ader insan lain... Tapi hidup kita macam roda berputar...Kita masing2 berubah... Semuanya tidak sama seperti dulu lg... Aku sendiri tak dapat merasakan hangatnya cintamu seperti dulu... hm... pandanganmu pula sangat dingin... pandangan dulu tiada lagi...

Kekasih... Aku akan sentiasa mendoakan dirimu... Semoga kau berbahagia sehingga ke akhir hayat.. 


Saturday, May 19, 2012

Seperti Di Perbodohkan

Pabila tiada hubungan lagi segala yang tersirat nampak satu persatu... Apa yang telah diceritakan sebelum ini seperti lakonan drama... bleh dapat award kan... Awardnya dicalonkan untuk anugerah orang yang diperbodohkan adalah aku... 

Dari tahun ke tahun aku ni dengar jer cerita dongeng dari dia... hahahhaha... kenapa dengan aku ni... Sekarang barulah aku nampak... Betul lah kata Abang Kandung aku ( Orang @#$% mmg tak guna ) Kenapa la aku percaya.. Ya Allah... Sungguh sukar dugaan yang Kau beri... Apapun aku akan harungi dengan tabah... Mengapa ada manusia seperti kau di dunia ini.....

Bagi aku sebenarnya jika kau bahagia aku sangat bahagia.. Tapi jika kebahagiaan kau dengan merosakkan hubungan orang lain mmg aku tak redha sebenarnya... Tapi aku bersabar dan redha dengan kehendak takdir.. Sebenarnya aku tersangat MARAH... Jika nak tunjuk kebahagiaan jgn di depan aku... Bukan aku jeles tapi aku merasakan kau memang pelakon terhebat... Senang betul kau melupakan apa yang telah kita lalui... 

Entah lah.. aku tak boleh nak gambarkan mcm mana perasaan aku ketika ini..lagu ni memang untuk kau sesuai sgt..



Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu.

C/ Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisa
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja

Tlah berulangkali kucoba mengalah
ternyata sabarku tak berarti untukmu


Thursday, May 17, 2012

HIPOKRIT

Terkejut ke kawan2... Mesti tertanya-tanya kat sape la aku kata hipokrit kan... Kepada seseorang yang pernah aku kenal... Tak perlu aku nak berjiwang kan...

Dulu masa aku kenal dier... aku penah tanya dier ( do you have any relationship with her selain dari kawan??) but dier cuma jawab no no no... But muka dier macam bersalah jer.. Tapi he still say nooooo... ok just trust him... but feel like stupid girl... and after 2 or 3 month we break up... feel so sad but just sabar... Ader hikmah kan... My friend pun mmg ader citer macam-macam skandal mereka berdua.. But i just ignore it... sebabnya aku tak mahu menerima cerita orang mcm tue jer... tapi aku dengar dan nampak dengan mata kepala sendiri.. Walaupun bergitu aku tetap memaafkan... Kenapa aku jadi mcm ni...

Dulu prinsip aku sangat kuat.. Tapi setelah aku berjumpa dengan dier semula aku jadi seperti terlalu lembut hati... Sebenarnya kawan2 ni citer lama... Tapi dibangkitkan citer ni sebab aku ternampak sesuatu dalam FB.. Kata tak der aper2 kan... Tapi bila aku pikir balik jika kawan2 semestinya diraikan hari ni jugak kan.. buat benda tue seolah2 dah di tempah lama dah.. Bukan aku cemburu tapi aku baru perasan...

Bukan aper kadang2 sedih aku yang kenal dari zaman sekolah lagi seperti orang asing.. bila aku mula kehidupan baru dier muncul seolah2 ingin kembali.. tapi bila tanya aku pulak seperti orang bodoh... Sebenarnya untuk aper kembali.. hanya sengaja nak menyakitkan hati atau merosakkan hubungan orang lain.. Aku mmg menerima dengan tangan yang terbuka.. tapi aper salahnya kadangh2 fikirlah untuk orang lain...


Aku tujukan pada orang yang  aku cinta zaman sekolah lg... kami berjumpa semula bila aku sudah bekerja... aku sangat benci pada orang hipokrit... jgn cuba mendekati aku lg... 



Thursday, May 3, 2012

Lahirnya Seorang Putera Bernama Said Rayyan Muazzin

Dah lama rasanya tidak menulis aper2 kan... Hm.. so, walaupun dah nak habis pantang aku nak citer la jugak kan... Opssss jgn salah faham yer... Bukan aku yang dalam berpantang tapi my Sis...

Pada 3 April 2012 telah lahirnya seorang putera yang sangat comel...http://www.emocutez.com Bincang punya la bincang namanya di tetapkan Said Rayyan Muazzin... Sepatutnya 16 April 2012 tapi awal 2 minggu... Hm... Aku tersangat la excited... KOrang tahu kenapa.. Sebabnya aku mmg teringin nak anak buah lelaki... Aku mmg suka baby lelaki... 



Di lahirkan pada tengahari berat pulak 3.3kg... Hm... My sis dah sepasang anak kan... Semoga menjadi anak yang baik dan Soleh yer sayang... Maklang sayang Rayyan Dan Kakak Saidatul... Muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...http://www.emocutez.com 




Thursday, April 12, 2012

Rasa Tercabar Bila Kakitangan Awam Di Jabatan -------- Di Hina

Begini Rupanya nasib KTA di Jabatan ----- Dihina seperti KTA tiada maruah... Tak perlu aku Attachkan cerita dalam ni.. hanya aku sakit hati bila KTA dikatakan buat kerja macam "TAIK"...Dah la tue ader pulak yang sambung BUKAN SETAKAT TAIK CIRIT SEKALI" Selama KTA berkhidmat dalam jabatan kerajaan tak pernah lagi KTA dihina sebegini rupa... Nama sahaja pegawai.. Baik buang baju pegawai tu keje macam KTA baru tau kami kerja senang atau tidak... KTA masuk ke jabatan u all kerana hendak membantu kerja2 pentadbiran tapi kerana u all tidak boleh menerima perubahan jadi KTA hanya meneruskan kerja2 lama jabatan u all...  Kata2 hinaan yang di lemparkan pada KTA sepertinya TIDAK BOLEH DIMAAFKAN...

Jika mengatakan jika KTA tiada pun u all bleh buat keje senang nak cerita.. Sebenarnya KTA pun tak teringin nak berkhidmat dengan Jabatan U all... Tapi kerana perkhidmatan memaksa KTA masuk ke dalam Jabatan U all.. Seperti Kawan di Johor... KTA di sambut dengan kata-kata ini.. "U ALL INGAT KAMI SUKA U ALL MASUK DALAM JABATAN KAMI" Itu ke kata2 yang patut KTA dapat...Jika merasakan kemasukkan KTA hanya menyusahkan sebaiknya u all hantar KTA balik jabatan lama.. Itu lebih senang...  Jangan ingat KTA akan diam... U pilih sendiri la.. Nak naik turun mahkamah atau TATATERTIB.. itu jer lah kan... Sepatutnya kita semua bekerjasama bukan saling kata mengata.. jika ada yang tidak puas hati sepatutnya bincang dengan baik.. bukannya menghina sebegini sekali... Nasi sudah jadi bubur.. Kerana PERBUATAN diri sendiri yang binasa.. So, Terimalah apa pun hukumannya...

Salam....


Monday, April 2, 2012

Love You Very Much

Even Though You Have Left Me.. I Will Still Love You.. Do You Know? Even We Have Break Up... I Can Never Forget You...Do You Know? The More I Think Of You The More You In My Heart..Breathing Like A Flower... The Further You Are From Me The Stronger My Heart Yearn For You... It Seems I really Love You..

Even We Have Part..We'll Still Find Each Other...Do You Know? Even We Have Break Up.. I'd Still Waiting For You..Do You Know? The Further You Are From Me The Stronger My Heart Yearn For You..Take My Future With You..Walk Nearer To Me..The More I Love You The More I Miss You..It Seems I Really Love You... Love You Love You Very Much...http://www.emocutez.com 



Dear...
Doaku agar kau kan selalu bahagia..

Tuesday, March 27, 2012

Kau sentiasa Di hatiku

Tujuh tahun yang lalu dia sentiasa di sisi... Tak kira waktu bersedih, gembira dia sentiasa di sisi ku... Itu yang membuatkan aku sentiasa menghargai sebuah perhubungan dengan dirinya..Kini tiada lagi dia apabila aku ingin menangis... apabila aku ingin ketawa... apabila aku ingin bercerita...kerana dia sangat setia untuk mendengar...  Aku mengenali cinta setelah mengenali dia... Aku membuat keputusan diri sendiri hanya untuk dirinya... Bukan maksudku untuk mempermainkan perasaannya.. Tetapi untuk kebahagiaan dua hati... Aku sangat bahagia mengenali insan sepertimu... Kau sangat penyayang... Tak mungkin ku lupakan 3 tahun saat kita bersama... Kenangan yang telah kita lalui bersama akan sentiasa terpahat di dalam hatiku... Mengenalimu bukanlah satu kesilapan tapi ketentuan yang telah tertulis untuk kita... 

Tapi segalanya tidah kekal lama.. Memang sudah tertulis dia bukanlah jodohku... Aku redha setiap apa yang Allah berikan... Doaku sentiada bersamanya... Ya Allah aku mencintainya... Ya Allah aku menyayanginya... Kau lindungilah dia, berikanlah kebahagiaan untuknya.. Ya Allah aku redha dia bukan milikku... Aku bersyukur kau telah pertemukan aku dengannya... Kepadamu kasih ku mohon kemaafan seandainya selama perkenalan kita aku telah membuat kesilapan sehingga kau jauh dari diriku.. bukan niatku untuk melukai dan menodai hubungan kita... Manusia tidak lari dari melakukan kesilapan dan itulah aku... Aku ingin bersamamu sehingga akhir hayat tapi segalanya tidak menyebelahi kita... 

Biarlah kita membawa haluan masing2... Masa akan menentukan segalanya... Terima kasih aku ucapkan di atas kasihmu padaku... Masa yang diluangan untukku... Cinta yang aku berikan untukku... serta menjadi pendengar setia untuk diriku... Aku terlalu menghargainya... Kau istimewa dalam hidupku dan selamanya...

Aku mencintaimu selamanya... 






Wednesday, March 14, 2012

Masa Lalu Mengusik Jiwa

Hm... bila mengemas rumah mesti jumpa punya kenangan lama... hmm... Walaupun hanya gambar aku jer tapi setiap tempat tue aku tahu... Semuanya ada kenangan.. heheh..




Masa ni perkenalan kali pertama... Dating kat Amcorpmall... hehehe... Segalanya aku masih ingat... Kerinduan itu tak pernah hilang...http://www.emocutez.com 



Masa ni kat Aquaria KLCC... Dia suka ambik pic aku... mana2 pg pun mesti ader jer...Dia menceriakan hari2 aku... Mengembirakan hati aku... Terasa diri aku penuh dengan kasih sayang..http://www.emocutez.com


Masa ni mencari tempat lain.. lastly tempat arnab jer lah kan... hehehe... 


Aku suka dua2 pic ni... Satu dalam panggung.. dan satu lg Tadik Perdana... Kan aku dah kata... setiap gambar ade ceritanya.. Tapi semua sudah berakhir... dan aku tidak mahu kenangan itu mula kembali.. biarlah dia pergi bersama angin yang bertiup... Dia kenangan lalu aku.. dan sekarang aku mencari kenangan baru... Setiap masa dulu aku ingin dia kembali.. But now... aku harap dia pergi dari hidupku selamanya... Aku tak boleh lupakan dia.. Jika dia pergi aku biasa menerima seseorang yang lebih menyayangiku... Insyaallah.. 

Terima kasih cinta untuk segalanya... Kau berikan lagi kesempatan itu... Tak akan berulang lagi semua kesalahanku yang menyakiti dirimu... Kerana aku telah pergi dan tak kan kembali lg... Semoga kau berbahagia SELAMANYA....http://www.emocutez.com 


Sunday, February 26, 2012

Tercapai Apa Yang Diingini....

Firstly thanks to my self... Mesti ader yang tertanya2 kan..... I'm so happy today coz i have to buy a new stuff...aper yer... nak tau tak.. mungkin ader yang dah ader pon.. but bagi aku kena tengok keadaan la kan.. hari ni aku dah boleh beli benda yang aku idam2kan selama ini... Syukur.....


Hahahah.. ni la benda yang aku idamkan selama ni... dapat jugak akhirnya... Tak kisah la kalau ader yang nak kata aper2 kat aku... hahahah... Terima kasih pada diri sendiri kerana membeli benda yang dah lama diidamkan... Muahhhh...http://www.emocutez.com 


Saturday, January 21, 2012

Berjimba Bersama BFF... 20/1/2012

Assalamualaikum semua... Entry aku hari ni nak citer pasal happy moment semalam... Heheheheh... Bersukaria bersama my BFF... Kat mana yer... Jom kita tinjau bersama2... Korang mesti nak jugak bersokaria macam kitorang... Bagi aku mmg aku hargai BFF aku datang semalam... 



Mula we all pg makan dulu.. maklum la kawan2 aku tak makan lg... We all makan kat Village Mall Sungai Petani Dekat Tingkat 3.... THAI CULTURE VILLAGE.. Makanan dier sedap dan harga mmg standard la kan... 


Ni la antara yang kami pesan... Yang pic atas sekali Laksa Thai... Kuah Lemak.. Sedap mmg sedap tapi kalau dikurangkan mee and sayur lagi sedap... heheh.. Harganya RM5.00... Yang pic bawak tue Sticky Rice with Manggo... Harga RM5.00... Rasanya mmg terangkat.. Sedapppppp weiiiiiiiiiiiiiii.... Som Tam Harga RM3.00... Bagi penggemar somtam bleh la singgah kat cni yer.. Bagi aku masam2 mmg aku tak makan... hahahah... Yang bawah plak TomYam Chicken... Kalau dah namanya Orang Thai yang buat mmg rasa mmg sedap... Member2 aku makan nasi.. Aku Laksa, Sticky Rice With Manggo and Satu lagi lupa nak ambik gambar iaitu Popia Thai Role... Sedap jugak... Terliur tak kawan2... hahahha.. tengok jer lah yer...

So, Habis je makan.. Dah blur kepala nak pg mana lagi... Tujuan sebenarnya nak cari MACCARON... My Favourite.... Ok kitaorang jalan2 punya jalan tak jumpa2 sedangkan kitorang dah lalu depan dengan kedai tue... hahahah..


Kedai ni terletak berhadapan dengan GRAND CINEPLAX... tingkat 3... hahah.. mmg lawok betul la.. tak jumpa sampai kena tanya kawan2 yang penah makan kat situ... 

 Ni la Maccaron... Bagi yang tak tahu apa itu Maccaron ni yang aku nak share ok.. Harga mmg tak dinafikan mmg mahal.. Tapi sebab sedap sanggup la beli.. heheh... Yang kitaorang makan ni Vanilla dan Dark Choclate... Vanila ni dier gabungkan 3 rasa vanilla dari luar negara dan harganya RM4.20 mahal dari yang lain... Bukan Vanilla esen yer.. heheh... Ader lagi perisa lain korang kena pegi sendiri ok... Nama kedainya FRENCH KISSES PATTISSERIE.. Kalau korang nak tengok laman web dier just klik nama kedai tue yer... So, korang bleh la tengok latar belakang nyer ok... First time aku makan benda alah ni kat HARROD KLCC... Tapi rasanya tidak sehebat yang baru aku makan ni... hehehe... So, yang dok cari mana nak dapatkan Macarron dah ader kat Sungai Petani ok... 


Ok... dah puas citer pasal makan kita pg lak kepada sesi riadah... tak tahu nak ke mana dah... Dan we all ambik keputusan nak ke sesuatu tempat yang best punya... 


Tahu tak korang kat mana ni.. So, kalau dah dok dekat Sungai Petani takkan tak tahu kan.. PANTAI MERDEKA LER... hehehhe... Mmg best sangat sebab tempatnya dah cantik.. Tak macam dulu... Sekarang dah membangun.. So, kalau korang ke sana ader la orang jual tudung2 murah dan macam2 lah... korang kena pg tengok sendiri... 

So, dah habis sesi berjimba.. kitorang balik kol 6.30 petang.... Kepada kawan2 ku Muni and Siti Aminah.. Macih la yer datang cni menghilangkan kebosananku... heheh.. Nanti kita berjimba lagi yer... 

Ok bye... Salam

Saturday, January 14, 2012

Masakan Penuh Kasih Sayang....

Assalamualaikum... Aper Menu Lunch korang hari ni... Aku masak yang simple2 jer...http://www.emocutez.com 





Kari Ikan Bawal. Nak resepi tak... Aku ni main taruk2 jer... 

Korang kena Chop bawang putih, Bawang merah... Then rempah kari ikan korang bancuh dengan air asam jawa... Panaskan minyak Masukan bawang merah sekali dengan bawang putih yang dah di chop tadi bersama dengan Herba campur dan daun kari... Dah naik bau dier masukkan rempah yang korang bancuh tadi... Tumis sampai dier naik bau... Then masukan santan.. Ikot la korang nak cair ker atau pekat ker. Tapi bagi aku cair lg sedap... Then Dah mendidih skit Masukan kacang bendi atau timun pun bleh gak... Tapi timun korang ambik yang timun jepun punya.. ok.. Then masukkan ikan.. biar mendidih sekali then kecikkan api biar hingga naik minyak... Ok..then dah siap.. Jangan kacau sangat yer bila dah masukan ikan.. nanti takut hancur ikan tue.. (^_^).. Nyum... Nyum... sedia untuk di makan..


Sayur dengan ikan goreng mana bleh tinggalkan.. Tak cukup lak rasanya... Kalau dah ader yang berkuah then yang lain tu goreng jer... Dan yang terakhir jika bersama dengan kari 


Wajib ader... waaaahhhhhh cedapnyer... sambal belacan dan ulam2an... Kalau korang nak best lagi.. buat la sambal tumis ikan ker... Terangkat lagi... 

oklah sekadar nak share ngan korang jer... 

SELAMAT MENJAMU SELERA...http://www.emocutez.com

Assalamualaikum...........

Lihat Yang Lain Juga Yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...