Tinggalkan nama dan URL ok... tq

Thursday, June 16, 2011

Tutorial.... How to make Header Blog with PHOTOSCAPE

Kawan2.. tak payah la tanya aku... just follow jer step yang akan aku bagi yer... download dulu photoscape ...(ni yang aku bagi tau... korang bleh gak cari sendiri...)

First.... Drop pic yang u all suka like this


After that 


Klik pada FILTER then dier akan kuar banyak benda kan... Klik pada LINEAR GRADIENT... Pastu dier akan kuar ini lak


Kat DIRECTION tue u all bleh la nak letak pic tu kat sebelah kanan ke kiri ke bawak ker or atas... ikut pada hati u all nak buat mcm mana.. Jangan tutup lagi tau.. Dekat perkataan MARGIN tu U all letak 500 or ikut kesesuaian.. and pilih colour ok... Then kalau nak kasi pic tu nampak sekata jer and lebih cantik pegi pada ini


Klik pada perkataan BLOOM... and u all akan nampak beza... nice... then dah siap


U all bleh edit letak pic cute... letak frame nampak lebih cantik... 
Aku tak la pandai sgt.. sekadar berkongsi... Photoscape mmg mudah sgt... Cuba la dulu ok.. jika tak paham just tanya aku ok... 

Assalamualaikum...

1 comment:

  1. Ewah patut laa header ayik btukar jee..pandai ye buat header.thanks for sharing..leh la ai tukar header ai yg buroks tuh..hihiihk

    ReplyDelete

Lihat Yang Lain Juga Yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...