Tinggalkan nama dan URL ok... tq

Wednesday, May 25, 2011

Kenangan Indah Bersamamu

Tetiba pulak dalam 2,3 hari ni ingat macam-macam...terutamanya seseuatu yang terindah... Bila ingat jer tiba2 lak jadi sensitif.. kenapa yek... hm... kenapa la dengan aku ni... banyak kenangan antara aku dan dier yang tak mungkin dapat aku lupakan... kerana antara kami berdua mencintai antara satu sama lain.. Cinta satu sama lain ker...??? maybe... mungkin aku jer kot yang terlalu mencintai orang... Betul kata orang pilihlah seseorang yang betul2 mencintai kita... bukan kita yang terlalu mencintai dan berharap pada seseorang.. Ader jugak yang nasihatkan aku (Hani jangan terlalu sayang pada orang nanti sukar melepaskan) Itulah apa yang jadi pada aku sekarang...
Menerima orang yang mencntai aku Itu lah yang aku ingin lakukan.. tapi bila setiap kali aku hendak melakukan itu dia akan menjelma di minda aku... Sampaikan aku buat kerja pun ader jugak... kadang mengalir jugak air mata aku ni... Yer la banyak kenangan terutama sekali tempat First Dating.. Bukan semua orang dapat memahami hati dan perasaan kita... Kecuali diri kita sendiri.. 

Aku ingin belajar melupakan, menerima orang lain dalam hidup aku... Pergi jauh dari hidup orang yang pernah aku sayang... But can't...Korang tahu aku makan aku ingat sebab dier suke suapkan aku makan, potong kuku pun aku ingat sebab dier suke potong kuku aku.. macam budak kecik kan... Bila berjalan kami seiring... Aku ingat pada Lagu ini


Seiring dan sejalan...
Seindah bunga di taman
Bak burung nan megah Kandaku puja
Bahagia Kita Berdua...

Berlari berkejaran..
hilangkan segala duka
di kota di desa
Di gunung Dan Laut..
Bahagia Kita Berdua...

Wah wah... menyanyi lak kan... Ini pun mengingatkan aku pada dier jugak... Sebabnya dier selalu mendendangkan aku sebuah lagu khas untuk aku.. tak perlu aku nyanyikan...Sebab lagu tue untuk aku dan dier jer... Aku pun selalu nyanyikan sebuah lagu khas untuk dier... Kami sehati sejiwakan... 


Jika Nak aku citerkan terlalu banyak... Cuma satu jer tak sempat nak buat... kami ader nak buat satu video... but semua hancur...Aper pun yang terjadi aku menyayanginya sepenuh hatiku... Sampai mati pun namanya sentiasa di hati... Miss u sayang...

P/S:- cerita ini rekaan semata2.. tak ader kena mengena dengan orang lain tau... 

Saturday, May 21, 2011

Best Jumpa Kawan Lama....

Hm... Hari ni aku kuar jam 6.30 petang.. tunggu punya tunggu kawan aku baru la dier msj.. hehehe... Lama dah tak jumpa dier.. best lah rasanya... Kawan baik aku masa keje kat JPJ Alor Setar Dulu.. Sekarang dier dah tukar ke JPJ Kulim ... biasa lah ikut hubby dier...


Ni la kawan aku.. Aziah namanya... Ni yang comel ni anak pertama dier... Amanina... comel kan... Dan nak masuk 6 bulan... Rasanya dah lama tak jumpa kawan aku ni.. Last aku jumpa masa dier baru lahir Amanina ni... hehehhe..


Aku pon nak ambik kesempatan jugak ambik gambar ngan si kecik yang comel ni.. geram aku tengok... bila la aku nak ader anak ni... heheh...

Masa ni makan kat A&W..... Yang pic kecik tue hubby kawan aku.. dier pemalu sket nak ambik gambar... hahahah... Lepas makan ni kitaorang pun balik... Yang bestnya kitorg jalan punya jalan sampai tak sedar dah dekat jam 10malam.. patut la si kecik tue asyik nak meragam jer.. yer lah... dah letih agaknya... hehehe...

Harapan aku semoga kita berjumpa lagi yer Aziah... terima kasih sebab sudi jumpa aku... Aku sayang hang dan semua kawan2 aku... Friend 4ever....

Sunday, May 15, 2011

SELAMAT HARI GURU

Assalamualaikum semua.... Selamat Pagi... Indah sungguh pagi ni bila aku bangun pada jam 5.30 pagi... Keluar rumah hantar adik aku ke umah kawan dier... sejuk jer.... Ya Allah Kau kekalkan lah sejuk dan hari yang indah ini... 

Sebagai hadiah untuk pagi yang indah ini aku nak hadiahkan dua kuntum Rose ni pada semua kawan2 aku... Dan juga kepada Famili aku... Korang amat bermakna bagi aku...

Hari ni bukan hari indah untuk aku sebenarnya... tapi hari indah untuk semua guru2 kat dunia ni... Sebab hari ni kan hari guru... Di kesempatan ini aku nak ucapkan 


SELAMAT HARI GURU KEPADA SATU-SATUNYA GURU YANG AKU MASIH INGAT SAMPAI SEKARANG... CIKGU SHIDAH... GURU BAHASA MELAYU AKU SEMASA AKU DI DARJAH 6...Sekolah Rendah Kebangsaan Tuan Syed Jan Al- Jaffri

Dan juga kepada Cikgu2 di Sekolah Menengah Agama Saaddatuddaroin (Kebahagiaan Di Dunia Dan Di Akhirat), Cikgu2 Sekolah Agama Wawasan Dan Juga Kepada Cikgu2 Sekolah Menengah Khir Johari..

Terima Kasih atas segalanya Cikgu... Jasamu Sangat Berharga dan sekarang aku telah menjadi orang yang berguna untuk masyarakat, Agama, Bangsa dan Negara... Alhamdulillah... 

Ya Allah.. Kau Limpahkan lah rahmat kepada Guru2 Di dunia ini... Sesungguhnya Jasa Mereka tak terhingga besarnya... Amin....

Selamat Tinggal


Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Ok dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan

Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Selamat tinggal

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi

Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Jangan biarkan ku menderita di sini
Jangan biarkan ku tersiksa di sini sayang

Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku (jangan pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal

Aku menyintai dirimu sayang
Jangan biarkan aku sendiri di sini sayang

Kaulah cintaku yang kekal

Selamat tinggal


Thursday, May 12, 2011

Selesai Sudah Exam.. Alhamdulillah

Pagi ni aku bangun seawal 6.30 pagi... Biasa la... Hari terakhir untuk exam.. Hari ni exam UNDANG-UNDANG UMUM... Memang tak tahu keadaan dan soalan yang akan di tanya... 

So pg bfast dulu with my friend Rusni Ahmad kawanku sejak kecil.. tak sangka last skali jumpa di Jabatan yang sama.. But now aku telah ditukarkan ke Trafik.. Dan sekarang sudah setahun aku bertukar... hihihi


Sedapnye... Aku sudah jatuh cinta pada roti jala yang aku makan kat kedai tepi jalan jer... Roti Jala + Kari Ayam + Air Suam... Dua orang makan hanya RM 5.80... Korang takkan boleh lupa kalau makan roti jala mak cik ni buat... Roti nya Halus jer... Makan macam tu sahaja pun sedap... Kari dia mmg sedap... Terletak kat Taman Wira... Nanti kalau korang datang call la aku yer... Aku akan bawak.. Terlebih sudah citer pasal makan...

So, jam 8.30pg gerak ke Dewan Seri Damar, Sekolah Menengah Kebangsaan Hutan Kampung. Tempat untuk menduduki exam hari ni.. Tidak ku sangka soalan dier mmg susah sgt.. almaklumla buku undang2 tak penah tengok... Tapi tak per la.. kalau failed pun aku akan ambik tahun depan sampai LULUS.. Azam aku tu... Insyaallah...

Exam hari ni habis kul 11.30.. Ok la boleh jawab semua soalan.. Semoga Allah permudahkan.. AKu terus balik Sungai Petani PAs ambik adik aku kat Shahab Perdana Station Bus.. Singgah pulak kat pejabat.. biasa la.. Dah tinggal sorang banyak la keje yang tertangguh... Aper pun tanggungjawab perlu diselesaikan.. So, aku sampai kat umah kul 4 petang.. Rindu kat anak buah aku yang comel... 

I miss u so much.... 

Tuesday, May 10, 2011

Alhamdulillah... Sudah Lepas Paper A

Alhamdulillah... Hari ni lepas sudah paper A... Perintah Am... Arahan Perbendaharaan, And Lagi2... Harap2 semuanya akan berjalan lancar... masa 3 jam memang tak cukup... Jika gagal next time aku kena bersedia lebih awal... biasalah baru first time nak ambik peksa.. baru bersedia... Dulu dengar ja.. Kawan aku dah Lulus Dua Paper.. Harap Paper A dier lulus... Amin...

So, Lepas memerah otak, memulas jari jemari sampai naik kebas jari aku kita orang pegi berpoya2 nengok wayang... FAST & FURIOUS 5 RIO HEIST... (BETOI KOT AKU EJA...) (Cik Muni telah membetulkan kesalahan mengeja aku... hahah.. thanks) memang best gilerrrrrrrrrrr... bila keluar dari panggung aku tengok keta orang lain semua buruk ja... hahah... Memang mantap.. sapa tak pi tengok rugi weh... hihihihi...


We All dekat Alor setar Mall... Haaaaaa... Dah nak balik... Menggediks kejap... 

Esok Kertas B lak... Arahan Keselamatan dan PKPA... Harap Aku boleh Jawab... Ya Allah Permudahkan Segalanya... Amin... Kepada kawan2 aku yang exam lagi esok.. GUD LUCK...

Ok lah... ini jer celoteh aku... Daaaaaa.......


Monday, May 9, 2011

Selamat Menjawab Kepada Yang Ambik Exam KPSL Esok.. Same ngan aku

Adoi la.. takuit pulak aku nak berhadapan dengan exam esok.. mcm dengan nak ambik SPM lak kan... SPM menentukan masa depan... Sama la dengan KPSL ni.. Ader la masa depan nak pegi jauh... Tapi lambat la sket.. Tapi aper pun dah ader Kelulusan walaupun tak dok U.. heheh... Tapi blajaq kat U lagi best... Rasa la suasana blajaq yang berbeza.. 


Bahan-bahan yang akan dibawa bersama esok.. Korang nak tahu buku undang2 umum tue serata sungai petani aku cari tak jumpa... tapi aku tak sangka ader jugak orang nak sorok kan satu buku jer untuk aku.. Alhamdulillah... Allah Memudahkan aku... So, aku akan menetap di Alor Setar Selama 3 hari lebih kurang... Malas nak ulang alik... Tak larat minyak and tol.. 


Persiapan akhir... dah tak larat nak tag buku... So, aper pun.. aku dah mengantok...

Kepada diri aku sendiri selamat menjawab... Kepada Kawan2 aku Gud Luck... Aku doakan Korang semua berjaya... Aku juga nak berjaya seperti DEAR... Miss u...Wah sempat lagi... heheheh..
Kepada Kakak, udin and saidatul... Jaga diri ok... Kejap jer Mak lang pergi... hikhikhik

Assalamualaikum... Muah Kepada Korang semua...

Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Ibu... 8/5/2011

IBU.....IBU....
EGGKAULAH RATU HATIKU....
BILA KU BERDUKA..
ENGKAU HIBURKAN SELALU...
IBU...IBU....
ENGKAULAH RATU HATIKU....


Aku pasti hari ini mesti korang bawa ibu korang pegi makan2.. Raikan hari ibu.. Semamangnya Hari Ibu adalah Setiap Hari... Tetapi Hari ini adalah hari yang khas untuk semua para ibu... Semestinya Hari ini sebelum korang pegi keje atau yang pergi belajar mesti mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada ibu korang... Bersalaman.. Pelukan dan mendapat ciuman yang penuh makna...

Arghhh... terlebih sudah kesedihan aku... Mengalir air mata bila mengenangkan Ibuku... Aku tak dapat membuat semua itu.. Yang dapat aku lakukan Memberikan doa dan Yasin Kepada nya. Itu lah Hadiah yang paling bermakna.. Semoga ibu ditempatkan di tempat orang2 yang beriman.. Amin...

Rindu yang tak terhingga pada waktu ini... Mungkin ada yang senasib denganku... Aku merasai kesedihan itu.. Jika yang sudah berkahwin pula semestinya kasih ibu Mertua diterima... Ibu mertua juga seperti ibu sendiri.. yer kan..

Kepada Semua anak2 yang ada dalam dunia ni... tak kira di mana berada.. Ingatlah sentiasa kepada Ibu kita.. Kerana dia lah yang mengandungkan kita, melahirkan kita, menjaga kita, mendidik dan memberi kita penuh kasih sayang... Ingatlah Syurga kita Dibawah telapak kaki Ibu... Sejahat Manapun Ibu dia TETAP IBU.. Dan itu tidak dapat diubah...

Kepada Semua ibu2 di dunia ku ucapkan SELAMAT HARI BU... SEMOGA IBU2 AKAN MENJADI IBU YANG PALING HEBAT DAN TERHEBAT UNTUK SUAMI DAN ANAK2... INSYAALLAH...

DAN KEPADA MY SIS MADIHAH AHMAD KHATIB KU UCAPKAN SELAMAT HARI IBU...JUGA TIDAK AKU LUPA PADA KAKAK IPAR KU MARSHILA.... 

Thursday, May 5, 2011

Masakan Penuh Kasih Sayang Di Pagi Jumaat Yang Indah 6/5/2011

Assalamualaikum semua... Selamat pagi.. Kepada Kawan2 Yang bekerja hari ini Selamat Menjalankan Tugas.. Kepada Yang Bercuti... Selamat Bercuti yer... Kepada Lelaki2 Yang Beragama Islam Sahaja jangan lupa hari ini Solat Jumaat... Jangan Ngelat yer... heheh..

So, Hari ni sepintas lalu aku tulis blog ni.. Hari ini aku akan bergegas ke Alor Setar untuk Survey tempat exam aku di Sekolah Menengah Hutan Kampung Bersama Sepupu aku.. Hehehe.. Exam KPSL.. Goverment.. Biasalah.. Ader rezeki nak la jugak aku naik jadi EO.. hikhikhik.. berangan dulu...

Pagi ni aku kena bangun awal.. macam biasa rutin aku kena masak untuk penduduk rumah A16 Lorong Dahlia Indah Sahaja.. Masak untuk makan tengahari nanti... Maklumlah kakak aku masih tak sehat.. kesian pulak... Tapi walau dier dah sehat pun rutin aku akan tetap sama... betul kan.. tanggungjawab bersama..


Ni la masakan ppenuh kasih sayang yang aku masak untuk hari ini.. memang sedap... kalau nak sila lah ke rumah.. nasi pun ader la lebih.. tapi kurang2 sorang jer lah.... Kepada Maiza Hermi Nordin sila lah yer.. hihihi... tapi kalau nak carbonara masih tak der yer... Kepada Kakak udin and saidatul.. jgn lupa makan sampai habis... Kepada Dear.. tengok jer yer... 

Ok lah.. Aku dah nak gerak ok.. Chow Chin Cow... Assalamualaikum...


Wednesday, May 4, 2011

Selamat Pagi Serta Sajian Penuh KAsih Untuk My Niece 5/5/2011

Selamat pagi semua... Assalamualaikum... So, yang mana nak pegi keje selamat dalam perjalanan dan selamat bertugas... pada yang masih belajar study baik2 tau.. jangan main2..heheh

Pada jam 6pagi aku dikejutkan oleh suatu bunyi yang amat kuat.. nak tau aper hp aku la.. heheh.. kalau tak mmg tak jaga aku... Pagi ni aku buat bfas untuk anak buah aku... Niat hari ni ubah menu lak... aku masak Spagetti.... Kejap lagi mesti ader orang dengki sebab tak buat kat dier... hihihi... Untuk orng  yang sedang berdiet just ambik sket jer ok... Jangan bantai sampai bungi urgkkkkkk... Berlahak kata orang kedah.. Sendawa kata orang KL.. heheh


Aduhhh... Sedapnyer... aku pon sedang berdiet.. tak nak la makan... Kepada kawanku Maiza Hermi Nordin jangan dengki ok... heheheh.. Nanti berkesempatan hani buatkan... 

Oklah... Aku nak bersiap pegi keje... Kepada DEAR... Selamat bertugas yer... I miss u Like Crazy.. Muahhhh..

Assalamualaikum

Perpisahan Ini

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mengapa ini terjadi kepada kita sayang... bila berkumandangnya lagu ini aku sangat merinduimu.... 



Berkelah pada Hari Pekerja

Assalamualaikum...

Entry aku hari ni nak cite la pasal semalam... Rasanya belum terlambat aku ucapkan SELAMAT HARI PEKERJA... dalam bahasa inggerisnya HAPPY LABOUR DAY... HEHEHE... So, korang sume pg mana... aku ngan famili pegi berkelah di tempat perkelahan yang the best sgt.. LATA BAYU NAMA NYA..




Memang cantik... Hari tue tak buka lagi.. sebab ada wabak kencing tikus tue kan.. tapi sekarang dah ok... Kalau korang nak datang tak der masalah dah.. Tempat yang dalam sekarang diorang dah bagi tak dalam.. sebabnya kanak2 kadang main kat situ.. so, tak perlu risau... Latabayu ni terletak di Baling.. Tak la jauh sangat.. kalau paling lambat pun 1 jam jer... ( Aku pun tak pasti sebenarnya )



Lihatlah anak buahku dengan mak long nya yang vogue... huhuhuhu... eh eja mcm tue ker.. aku dah konpius... yer la rasanya... amacam... comelkan.. anak buah aku jer la.. hikhikhik...



Ni la Famili yang join pada hari tue... ramai la jugak.. ader yang datang lewat.... just hantar makan... ok lah kan...



So, sempatla jugak kami lima beradik bergambar bersama... bukan aper.. susah sgt nak ader pic lima beradik ni kecuali hari Raya.. tue pun kadang masing2 balik umah mertua... heheh..




Kat sana kami siap bawak tempat masak... aku bawak dapur kecik dengan gas kecik aku.. masak burger... Masak sendiri lagi sedap ooooo... Dari beli... mahal bangat.. tak berbaloi...



Lastly... saidatul mengalu alukan kedatangan sesape yang nak datang Latabayu ni... Saidatul kata just tell her or call di no 04-4244444.. kol2 tak dapat... hahahhaahhaha... tak rugi tau... Mana la tau jatuh cinta lak nanti..

Ok.. bye2 dari saidatul.... muahhhhhh

Sepetang Bersama Mu

6 petang... Riadah bersama2 dengan tersayang di Taman Jubli Perak... heheh... Saper tersayang aku tue... My niece lah... Mana ader Sayang len... Tak der masa aku... hakhakhak... Hari ni aku bawak niece aku bersama2 dengan aku berjoging.. tapi tak la joging pun.. just jalan-jalan kuarkan peluh dan pecahkan lemak2 yang degil...




Aper yang sedang diperhatikan tue... hepi la tue mak lang bawak jalan2... maklumlah asyik memerap jer dalam rumah.. sian lak...



Menjadi model separuh masa la katakan.. amacam rasa2 boleh jadi model tak nanti besar.. tapi dengan syarat model pakaian muslimah la yer sayang.. hikhikhik



Mak lang mmg the bestkan bawa saidatul jalan2... Sambil jalan2 nyanyi lagu I LOVE U, U LOVE ME, WE'RE HAPPY FAMILY, WITH A GREAT BIG HUG AND A KISS FROM ME TO YOU, WANT TO SAY U LOVE ME TO... this is saidatul favourite song... Barney Song... 



Mula-mula petik daun... pastu masuk dalam mulut and than say to mak lang jangan marah... hahah... dier tahu nak masuk mulut ja...

Ok lah time nak balik dah... bye2 Taman Jubli Perak.. Esok Saidatul Datang Lagi yer... Mak lang Bawak Ambik Pic dengan Paksu and Hewan2 Dalam tue... ok... Muahhhhhhh....

Tuesday, May 3, 2011

Keindahan cinta

Assalamualaikum... pembuka bicara dari hati ke hati... 


Dulu pernah aku bersumpah

Masih melekat rasa itu
Saat cintamu datang padaku
Semua terwujud saat kau singgah
Balasi cinta untuk setia merindu



Kerinduan...

kan selalu ku rasa
Tak mampu ku menghindar 
Kau berikan APa yang ku pinta
Kau mengikat ku dalam setia



Aku tak pernah mengharapkan..

Aku selalu dapat bertahan..
Menahan cintamu disukmaku..
Kehadiranmu basuh jiwaku
Engkau sulutkan api cinta diriku...



Kerinduan..

Kan selalu ku rasa tak mampu ku menghindar
Kau berikan apa yang ku pinta
Kau mengikatku dalam setia temaniku dalan jalani hidup ini...


CINTA ADALAH SESUATU YANG SANGAT INDAH... JAGA DAN BAJAILAH IA DENGAN KEIKHLASAN, KEJUJURAN, KESETIAAN DAN JUGA CINTAILAH DI ATAS JALAN ALLAH... SEGALANYA AKAN SENTIASA MUDAH... INSYAALLAH...




Lihat Yang Lain Juga Yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...