Tinggalkan nama dan URL ok... tq

Sunday, April 3, 2011

CINTA

Apa maksud CINTA... cinta adalah kurnian Allah kepada setiap manusia... saper yang tak der rasa tue maksudnya 'Death Fish la'.. hahha itulah perkataan yang selalu kawan ku katakan pada ku...Cinta kepada Allah kepada Rasul kita kepada ibu bapa kita dan juga kepada seseorang yang kita sayang.. tapi ingat cinta kita pada manusia tidak boleh lebih.. cinta yang paling Agung hanya kepada ALLAH... 

Aku juga ader kisah cinta yang ingin dikongsi.. Dulu sewaktu aku di tingkatan 4 aku dah fall in love.. so kami kawan la 6 bulan.. mmg cukup 6 bulan kami putus.. sebab nyer dier anti perempuan sket.. yang lucunya aku yang luah perasaan.. kira berani gak la kan.. nak buat mcm mana dah suka sangat.. tapi bagi aku itu cinta monyet jer.. bukan cinta kat monyet tau.. tapi cinta remaja.. 

Pastu aku pg pulak ke zaman kolej... hm.. ader jugak yang minat kat aku ni.. padahal aku cakap pun tak dengan lelaki.. sebabnyer kau malas nak bercinta.. tapi nak buat macam mana dah dier suka kat aku.. aku terima jer la.. aku belajar 3 bulan dapat lak keje gomen.. so, ku tinggalkan la dier kat kedah.. aku kat KL.. nak jadi cerita sewaktu aku balik bercuti kononnya nak jumpa la dier.. last2 ader lak girl lain dok pegang2 dier.. so, mulai dari hari itu kami pon break up la... sejak tu aku dah menyampah dengan manusia yang bernama lelaki... aku pun balik KL semula... aku anggap itu cinta yang saja di buat2.

So,, bermulalah aku pada zaman kerjaya ku dengan gomen.. hm... Aku Fall In Love.. tapi bukan bohongnyer jatuh cinta.. tapi mmg aku jatuh cinta gila2.... biasalah dari teman jadi la special teman... ini pun dah breakup... nak buat mcm mana tak der jodoh.. tapi he's my first love and last... sebabnya.. dier sgt loving, caring... dan sebagainyer lah.. so, aper pun i cant' forget him.. bagi aku dier yang terbaik dan paling baik... aper pun aku nak ucapkanTERIMA KASIH KEPADA DIER SEBAB JAGA AKU SELAMA INI DAN MEMBERI KASIH SAYANG PADA AKU... THANKS 4 EVERYTHING... AKU SANGAT HARGAI...

Takdir Dan Waktu


Tidak kutahu mengapakah
Sepinya melanda hatiku
Dan bukannya kemahuanku
Datangnya sendiri

Tidak kutahu mengapakah
Pilunya dipinggir hatiku
Dan kucuba untuk mengusir
Tapi tak berdaya

Lalu terbuka gerbang hatiku
Menyambut rindu datang bertemu
Aku gelisah

Kini rinduku menjemput cinta
Yang ditakdirkan denganmu sayang
Bukan pintaku atau mahumu
Semuanya suratanNya

Tapi mengapakah kau sekadar waktu
Cinta yang datang cepat berlalu
Pergimu sayang bersama cinta
Tercalar pedih di dalam dada
Aku tersiksa

Aku terdiam kaku menahan
Bisanya menikam kalbuku
Separuh nyawa ku pandang wajah
Di depan kaca

Tutup kembali gerbang hatiku
Tidak bermaya langkah kakiku
Di saat ini

Tidak kusangka jadi begini
Terpisah jua kita akhirnya
Aku sendiri tidak mengerti
Sungguh pilu di hatiku
Untuk melepaskanmu demi kerana
Ku masih sayang, sayang padamu
Terbangkit resah di dalam kalbu
Terhimpun rindu (sayang)
(Luka cintaku) 

Selanjur Bercinta 


Masih tiada ikatan
Walau telah lama berpasangan
Hanya bahasa meyakinkan
Hubungan kita

Dengan suara yang syahdu
Dapat kau lukis hatiku
Keindahan mimpi-mimpimu

Apakan benar cinta berbunga
Harum di dalam jambangan jiwa
Sehingga ku asyik terlena
Olehnya...

Rindu berlarutan
Mimpi berpanjangan
Namun belum ada kenyataan
Mahligai masih lagi
Terapung di awangan
Dalam madah
Seloka cinta

Berapa lama lagi
Perlu aku nanti
Rindu ini mencecah ke bumi
Segala janji kan menjadi nyata
Dan bertapak mahligai bahagia

Bukan aku memaksa
Tapi selanjur bercinta
Biar sampai berumahtangga...

Biar kita beralas adat
Demi menjaga bangsa berdaulat
Agar kita dapat syafa'at
Di akhirat
p/s: sebenarnyer ni citer jer tau.. bukan betul pon... hehehhe kalau ader yang terasa tue... tak leh nak buat aper lah yer..

Dan satu lagi adalah cinta ibu dan abahku.. yang melahirkan, menjaga, mendidik, merawat dan sebagainya.. sampai mati pun aku takkan lupa.. walau diorg dah tak der.. aku sentiasa merindui diorg.. diorg la kekasih yang paling aku sayang dan cintai... ABAH MAK.. WALAUPUN SUDAH PEGRI MENINGGALKAN KU.. NAMUN AKU TAKKAN LUPA JASA BAIK MAK ABAH.. ABAH DAN MAK ADALAH YANG TERBAIK DARI SEGALANYA.. TIADA PENGGANTI... SEMOGA MAK DAN ABAH BAHAGIA DI ALAM SANA... AL-FATIHAH KU HADIAHKAN UNTUK KALIAN.. YA ALLAH LETAKKAN MEREKA DI TEMPAT ORG2 YANG KAU SAYANGI... 

p/s: yang ni betul2 la.. bukan main2 punya.. 

CINTA ADALAH SESUATU YANG INDAH... DAN TERLALU INDAH JIKA ADER YANG TAHU MENGHARGAI... TAPI YANG PALING AKU TAK SUKA ADALAH PERPISAHAN... IA SGT MENYAKITKAN... :)
ok lah... ini je lah yang aku nak coretkan... semoga korang terhibur lah yer... aku sebenarnyer nak sgt buat novel.. tapi tunggu la dulu... 

ok Assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment

Lihat Yang Lain Juga Yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...